Tworzenie sklepów internetowych to spora odpowiedzialność. To powoduje, że do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, aby dopracować każdy szczegół, bo może się okazać, że to on zadecyduje o sukcesie sklepu internetowego.
W ostatnim czasie trendy i projekty sklepów internetowych bardzo się zmieniają. Wszystko zaczyna zmierzać ku bardzo prostym i minimalistycznym formom. Kolorów w sklepach jest coraz mniej. Elementy graficzne zaczynają przemieszczać się do animowanych banerów, a głównym elementem kolorystycznym stają się zdjęcia produktów. Taki kierunek może nie jest idealnym rozwiązaniem, jednak ma on swoje plusy. Prowadzi to przede wszystkim do ujednolicenia samej formy w szczególności tzw. stałych elementów sklepu. Koszyk zwykle jest po prawej stronie u góry, coraz częściej menu produktowe jest umiejscowione w poziomie, a lewa kolumna "ucieka" z pierwszej strony sklepu na poczet dosyć sporych banerów i graficznych podziałów kategorii. Oczywiście to tylko część elementów, które są już praktycznie standardem, ale utrzymywanie takiej samej formy powoduje, że odwiedzający klienci mają znacznie większą łatwość w poruszaniu się po takim sklepie internetowym. Ta łatwość nawigacji i prostoty dokonywania zakupów jest największym plusem tych trendów.
W swojej pracy bardzo często spotykamy się z "finezyjnym" pomysłem dla projektu sklepu internetowego. Staramy się wtedy przedstawić konkretną argumentację mającą na celu zmianę w kluczowych kwestiach, bo z doświadczenia wiemy, że "przekombinowane" sklepy internetowe niestety rzadko odnoszą sukces w internecie. Dla klientów liczy się prostota, przejrzystość i łatwość dokonywania zakupów. Weź to pod uwagę, gdy sam będziesz na etapie opracowywania projektu swojego sklepu internetowego.