Statystyki i analiza

Każdy funkcjonujący sklep internetowy musi posiadać odpowiednio przygotowane statystyki, ponieważ na ich podstawie można przeprowadzić odpowiednie kampanie reklamowe. Obecnie oprócz statystyk wewnątrz sklepowych warto zintegrować system z zewnętrznymi statystykami.

Obecnie jest kilka wiodących usługodawców w tym zakresie jednak nie można oprzeć się wrażeniu, ze jednak najwięcej danych uzyskamy ze statystyk Google Analitics. Integracja z tymi statystykami zwykle wymaga odpowiedniej wtyczki w sklepie internetowym, ale można również dokonać integracji poprzez dodatnie do kodu strony tzw. kodu śledzenia.

Od razu po zintegrowaniu sklepu internetowego są zbierane różne przydatne dane. Z takich statystyk dowiemy się skąd przychodzą klienci do naszego sklepu, jaki jest ich podział wiekowy czy płeć. W zbiorach zgromadzonych informacji dowiemy się również jak długo dana osoba przebywała na naszej stronie oraz ile podstron zostało przez nią otwartych. Statystyki przedstawiane są w postaci wykresów kołowych lub liniowych w zależności od przedstawianych danych.

Sklep internetowy zawiera mnóstwo elementów, ale nic nie ujdzie uwagi odpowiednio zintegrowanej stronie. Każde kliknięci, każdy ruch, każda zmiana użytkownika zostaje zapisana w dostępnych dla Ciebie statystykach.

Po jakimś czasie zaczynasz dysponować ogromną skarbnicą wiedzy na temat swoich klientów. Teraz zależy to już tylko od Ciebie jak wykorzystasz te dane. Możesz samodzielnie na podstawie ich analizy stworzyć odpowiednią reklamę lub przebudować ofertę w swoim sklepie internetowym. Co kolwiek z tym zrobisz to jedno jest pewne. Bez tej wiedzy byłoby to znacznie trudniejsze.



Powrót do BLOGA